Wat is er nieuw in Office 2016?

0

De Office 2016 suite biedt nieuwe mogelijkheden die het gebruik vergemakkelijken. Een voorbeeld hiervan is dat het Office pakket met Word, Excel, PowerPoint en OneNote de mogelijkheid heeft om bestanden standaard op te slaan in de online opslagdienst OneDrive. Dit maakt het mogelijk om met meerdere gebruikers tegelijk aan een bestand te werken, waar je je ook bevindt. Hieronder staan vijf nieuwe functionaliteiten van Office 2016:

1. Samenwerken binnen hetzelfde bestand

Bestanden opgeslagen op een online locatie, zoals SharePoint of Microsoft OneDrive, kunnen met de nieuwe “Deelknop” in het lint van Word, PowerPoint, of Excel makkelijk gedeeld worden met anderen. Je kunt toegangsrechten instellen en zien wie aan het werk is.

Bestand delen in Office 2016

Bestand delen in Office 2016

2. Snel aan de slag met “Uitleg”

Als je niet weet hoe je een bepaalde opdracht moet geven, kun je in het vak ‘Vertel wat u wilt doen’ typen welke functie je zoekt. Office 2016 toont een lijst van hyperlinks en commando’s die gebruikt kunnen worden om de taak te voltooien.

Uitleg in Office 2016

Uitleg in Office 2016

3. Slim opzoeken

Binnen de programma’s van Office 2016 kan zonder het programma te verlaten op het internet gezocht worden naar bepaalde woorden of zinnen. Door tekst te selecteren en met de rechtermuisknop te klikken krijg je de optie ‘Slim zoeken’. Aan de rechterkant verschijnt dan een deelvenster met informatie over de specifieke zoekterm. Wanneer de tekst Rotterdam gezocht wordt kan binnen enkele seconden informatie en afbeeldingen getoond worden over Rotterdam en vervolgens kan dit in de tekst gesleept worden.

Slim zoeken in Office 2016

Slim zoeken in Office 2016Slim zoeken in Office 2016 deel 2

4. Zes nieuwe grafiektypen

Visualisaties zijn essentieel voor gegevensanalyse en een aantrekkelijk werkblad. Excel 2016 heeft zes nieuwe grafieken, waaronder de veel gebruikte Waterval grafiek.

Nieuwe grafiektypen in Excel 2016

Nieuwe grafiektypen in Excel 2016

Grafiektypen in Excel 2016

5. Bijlage in Outlook

In Outlook 2016 is er de mogelijkheid om sneller en gemakkelijker documenten toe te voegen aan een nieuwe email. De laatste Office documenten staan in een dropdown menu en kunnen direct aan een e-mailbericht worden toegevoegd.

Bijlage in Outlook 2016

Bijlage in Outlook 2016

Wil je een cursus volgen? Bekijk dan eens onze Microsoft Office cursussen.

Plaats een reactie