Schrijf je vaak een e-mail met dezelfde standaardtekst, dan kun je deze tekst in Outlook als een ‘Snelonderdeel’ opslaan. Zo kun je dit later eenvoudig weer hergebruiken in je nieuwe berichten.
Hoe doe je dit?
– Start een nieuw e-mail bericht
– Typ je stukje tekst die je vaak gebruikt, bijvoorbeeld:
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u mij of één van mijn collega’s bereiken op telefoonnummer 010 – 297 30 73 of per e-mail: info@opatel.nl
– Selecteer nu de getypte tekst en klik dan op het tabblad ‘Invoegen’. Daarna op ‘Snelonderdelen’
– Kies voor de onderste zin: ‘Selectie opslaan in galerie Snelonderdelen…’
– Je kunt de tekst eventueel een andere naam geven en/of categoriseren.
De opgeslagen tekst toevoegen aan een nieuw bericht gaat zo:
– Klik op de plaats waar het stukje tekst moet komen te staan
– Klik op het tabblad ‘Invoegen’
– Klik op de knop ‘Snelonderdelen’ en kies de gewenste tekst.
In plaats van standaard zinnen kunnen ook tabellen en afbeeldingen worden opgenomen.
De opdracht ‘Snelonderdelen’ kan sneller benaderd worden door deze toe te voegen aan de ‘Werkbalk Snelle toegang’. Klik hiervoor met de rechtermuisknop op de knop ‘Snelonderdelen’. Kies ‘Toevoegen aan de werkbalk Snelle toegang’.