Cursus Google Ads Gevorderd
Leer verbeteringen en optimalisaties te maken in je Google Ads campagnes, om zo je Return on Investment (ROI) te verhogen. Ook leer je werken met het Display Netwerk en Google Shopping, bij uitstek geschikt voor webshops.
NL Leert Door informatie
Hieronder vind je een beknopt stappenplan!
- Ons complete NL Leert Door aanbod is te bekijken via NL Leert Door Subsidie
- De aangeboden NL Leert Door opleidingen of cursussen zijn helemaal gratis!
- Wil je je inschrijven, klik dan op de knop Inschrijven.
- Kies de data en locatie van het scholingstraject dat je wil volgen (klassikale scholingstrajecten)
- Vul je gegevens in.
- Na de inschrijving ontvang je een mail ter bevestiging van je inschrijving. Daarna nemen we contact met je op.
Na inschrijving hebben we de volgende gegevens van je nodig:
- Je burgerservicenummer (BSN)
- Een kopie van je identiteitsbewijs (na de inschrijving ontvang je een mail)
- Een ondertekende verklaring waarmee je toestemming geeft dat het ministerie van SZW, die de subsidie toekent, de juiste toepassing van de subsidie door de opleider kan controleren
Alle voorwaarden op een rij:
- Je kunt pas met je cursussen beginnen als de aanvraag door ons compleet is verklaard. Lever daarom snel alles in wanneer je hiervoor van ons een e-mail krijgt.
- Je dient actief mee te doen met de (online) trainingen te starten en deze ook af te ronden binnen de gestelde tijd.
- Wij behouden ons het recht voor jouw deelname te beëindigen als er geen of onvoldoende voortgang is of indien onze voorwaarden Korte Beroepsopleidingen niet worden nageleefd.
- Wij behouden ons het recht voor de inschrijvingen te sluiten wanneer we het maximum aantal aanvragen hebben binnengekregen of als we verwachten dat het niet realistisch is dat je de trainingen kunt volgen. Dit bepalen we per inschrijving.
- De klassikale scholingstrajecten zijn afhankelijk van het deelnemersaantal en de gekozen locaties (Rotterdam, Utrecht, Amsterdam) en kunnen mogelijk wijzigen. Met jouw inschrijving ga je akkoord met evt wijzigingen. Annuleren is alleen mogelijk voor daadwerkelijke aanvang van het gehele scholingstraject.
Wie komen er in aanmerking voor de NL leert door regeling:
- Iedereen tussen de 18 jaar tot de pensioengerechtigde leeftijd
- Iedereen die werknemer, werkzoekend, flexwerker, zzp’er of ondernemer is
- Iedereen met een Nederlandse identiteit die woont en werkt in Nederland. Je hebt een band tot de Nederlandse arbeidsmarkt
Let op: het aantal scholingstrajecten dat we kosteloos kunnen aanbieden is beperkt. Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen, wees er dus op tijd bij!

Google Ads is stelt in je staat gecontroleerd online te adverteren.
Welke voorkennis heb je nodig?
Voor deze cursus gaan we er vanuit dat je al een Google ads account hebt met een lopende zoeknetwerk campagne.
Wat leer je in deze cursus?
Deze Google Ads Gevorderde cursus is een prima verdieping van de Google Ads Basiscursus. In deze cursus gaan we je huidige Google ads campagnes in het zoeknetwerk grondig analyseren – welke verbeteringen en optimalisaties zijn er te maken? Je gaat in deze training ook een andere campagne vorm van Google Ads opzetten: het Display Netwerk. Tevens krijg je een uitgebreide uitleg van het Campagnetype ‘Google Shopping’ – bij uitstek geschikt voor Webshops. Je leert dus om een volledig ingerichte campagne op te zetten in het Display Netwerk, waarbij we tevens het onderwerp Remarketing gaan implementeren. Waar het bij de Google Ads Basis training heel erg gaat om het opzetten van een Zoeknetwerk Campagne, gaan we in de Gevorderde training de resultaten van de huidige Zoeknetwerk campagnes analyseren en optimaliseren. We gaan kijken welke elementen er geoptimaliseerd kunnen worden om een hogere ROI te behalen uit je huidige Google Ads Zoeknetwerk campagnes.
Ook het meten en het inrichten van Google Analytics komt bij de Gevorderde training uitgebreid aan de orde. We richten ter plekke de conversies cq. doelen in in Google Analytics en importeren deze in Google Ads (voor zover mogelijk). We kijken naar een paar tools die gebruikt kunnen worden om mooie rapportages en dashboards te kunnen maken van de huidige Google Ads Campagnes.
Minstens zo belangrijk als de Google Ads campagnes zijn de landingspagina’s. We laten een aantal best-practices zien en hanteren een checklist van elementen waaraan een optimale landingspagina kan voldoen. Tevens zetten we op die dag een Dynamische Zoeknetwerk Campagne op, en kijken welke resultaten hiermee behaald kunnen worden. Tot slot worden een aantal handige geautomatiseerde regels getoond, die het werk van dagelijkse optimalisatie kunnen beperken, dat scheelt tijd.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
De cursus Google Ads Gevorderd is voor iedereen die een volgende stap wil maken in Google Ads: het verbeteren en optimaliseren van een huidige google ads account. Zodat hieruit een hoger rendement of ROI kan worden behaald. Heb je nog niet eerder met Google Ads gewerkt, dan raden we je aan te kiezen voor de cursus Google Ads Basis.
- Meten en Optimalisatie huidige Zoeknetwerk campagnes
- Welke items analyseer je in Google Ads en hoe optimaliseer je deze
- Op maat rapporten maken en analyseren
- Segmentaties maken ter optimalisatie
- Vertoningsaandeel
- Kwaliteitsscore
- Biedingen verhogen/verlagen
- Uitsluitingswoorden
- CTR
- Elementen van SEA Beleid (ROI)
- Welke elementen bepalen je ROI en hoe pas je die aan?
- Geassisteerde conversies
- Attributiemodel
- Branding
- Landingspagina’s
- Do’s en dont’s voor landingspagina’s
- Een aantal goede en minder goede voorbeelden
- Richtlijnen/checklist voor landingspagina’s
- Landingspagina’s en AIDA (REAN) model
- Zoeknetwerk Dynamische campagne opzetten
- Hoe werkt dit en hoe zet je deze campagne op
- Wanneer gebruik je dit soort campagnes
- Display Netwerk Campagne opzetten inclusief Remarketing
- Doelstellingen Display Netwerk
- Hoe zet je deze campagnes op
- Hoe kun je deze optimaliseren
- Wat is remarketing
- Welke vormen van remarketing kun je inzetten voor jouw bedrijf
- Shopping Campagnes
- Hoe werkt Google Shopping
- Wat is het Google Merchant Center
- Wat is een productfeed
- Koppeling tussen Merchant Center, Google Ads en Product Feed
- Geautomatiseerde regels maken in Google Ads
- Hoe zet je een geautomatiseerde regel op
- Wat heb je er aan (voor- en nadelen)
1
Startdatum en locatie
- Cursusdata & startgarantie
- Wij streven ernaar om de cursus te laten plaatsvinden op de door jou gekozen cursusdatum en locatie. Om de planning rond te krijgen kan het echter gebeuren dat de cursus op de genoemde datum of locatie verplaatst moet worden om doorgang te kunnen garanderen. Dit zal altijd in overleg gebeuren. Cursusdata met het label Startgarantie zullen gegarandeerd op die locatie en datum plaatsvinden.
Mocht er geen geschikte datum tussen zitten, neem dan contact op voor de mogelijkheden. - Hybride cursus
- Wanneer je door omstandigheden niet in staat bent om de cursus op locatie bij te wonen, is het mogelijk om de cursus vanuit huis te volgen. Wanneer je de cursus vanuit huis wilt volgen dien je dit minimaal een week vóór aanvang van de eerste cursusdag bij ons kenbaar te maken. Voor de beste leerervaring adviseren wij om de cursus (indien mogelijk) op locatie te volgen.
Start: | Locatie: | Alle lesdagen: |
di 18 jul | Rotterdam | |
di 18 jul | Amsterdam | |
di 18 jul | Utrecht | |
di 29 aug | Rotterdam | |
di 29 aug | Amsterdam | |
ma 25 sep | Utrecht | |
ma 25 sep | Rotterdam | |
wo 25 okt | Amsterdam | |
wo 25 okt | Rotterdam | |
wo 25 okt | Utrecht | |
di 28 nov | Amsterdam | |
di 28 nov | Rotterdam | |
di 28 nov | Utrecht | |
vr 15 dec | Rotterdam | |
vr 15 dec | Amsterdam | |
vr 15 dec | Utrecht |