Inhoud van de cursus

Cursus Webshop Conversie Optimalisatie

Cursus Webshop Conversie Optimalisatie Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenNa deze cursus weet je hoe je het maximale resultaat uit je webshop haalt. We analyseren en bespreken een hele reeks voorbeelden uit de praktijk. Er komen steeds meer webshops bij, die meer en meer de functie van fysieke winkels overnemen. Zorg er dus voor dat je website goed is geoptimaliseerd, anders loop je veel potentiële leads, prospects, klanten en omzet mis.

Cursus Webshop Conversie Optimalisatie Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen

In je webshop gaan bezoekers voortaan met goedgevulde winkelwagens in de richting van de afrekenmodule.

Wat leer je in deze cursus?

Je leert wat de Kritische Prestatie Indicatoren voor je webshop zijn en hoe je deze KPI’s kunt meten. We rijken je tien tot twintig KPI’s aan die speciaal voor webshophouder belangrijk zijn. Je leert hoe je deze data netjes analyseert en rapporteert. Daarnaast leer je waar je conversie-killers in je webshop kunt vinden en waarom bezoekers op deze punten afhaken. Tenslotte leer je hoe je tests opzet, die je inzicht verschaffen over de manier waarop je de webshop kunt verbeteren.

Welke voorkennis heb je nodig?

Je haalt het maximale uit deze cursus wanneer je al een eigen webshop hebt. Kennis van Google Analytics is handig, maar niet vereist. Tijdens de cursus behandelen we de delen van Google Analytics die voor webshopbezitters bruikbaar zijn.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus richt zich op marketeers, communicatiespecialisten en commercieel verantwoordelijken, die werken in organisaties waarin de webshop een belangrijk commercieel instrument is of gaat worden. Ook het MKB, ZZP’ers en particulieren met een eigen webshop zijn in deze cursus volkomen op hun plaats.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Logische vervolgcursussen zijn Google Adwords en SEO, waarin je leert hoe je je websites en webshops optimaliseert voor de zoekmachines.

Onderwerpen
    • Conversie
    • Wat is conversie
    • Wat zijn de conversie-killers
    • Conversie-killers opsporen
    • Analyses maken
    • Welke conversies moet je meten
    • Instellen van Google Analytics
    • Benchmarks voor webshops
    • Expert-analyse
    • Testen en optimaliseren
    • Hoe pak je A/B testen aan?
    • Waar lopen bezoekers vast?
    • Waarom lopen bezoekers vast?
    • Teksten optimaliseren
    • Bezoekers
    • Klantfeedback
    • Exit-enquete
    • Usabilityonderzoek
    • Overig
    • Onlinetools
    • Tips & Tricks
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Start:Locatie:Alle lesdagen:
di 11 decUtrecht
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten