Inhoud van de cursus

Cursus Webredactie

Cursus Webredactie Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenLeer in deze cursus Webredactie hoe je teksten schrijft die de bezoekers van je website aanzetten tot lezen. Wil je je bezoekers verleiden tot een actie, bijvoorbeeld een aankoop of een boeking, dan zal je tekst daartoe moeten uitnodigen. Ook besteden we aandacht aan het opmaken en optimaliseren van nieuwsbrieven en aan het maken van landingspagina’s.

Cursus Webredactie Rotterdam, Utrecht, Amsterdam en incompany

Hoog tijd om de webredactie eigentijdser te maken.

Wat leer je in deze cursus?

Hoe worden teksten op internet gelezen? Hoe kun je de lezer boeien, zodat je het gewenste resultaat behaalt? Vanuit verschillende perspectieven komen deze vragen aan de orde. Met andere woorden, we gaan kijken naar teksten die gemaakt zijn met een verschillend doel. Ook bekijken we hoe Google naar teksten kijkt. Anders gezegd, hoe optimaliseer je je teksten voor de zoekmachines.

Je leert hoe je een tekst opbouwt wanneer je een verhaal wilt vertellen, waarvoor je alle ruimte krijgt. Hoe bouw je zo’n tekst op, hoe gebruik je alinea’s en hoe gebruik je kopregels? Verder leer je hoe je tekst eruit moet zien als je de bezoeker wilt stimuleren tot het ondernemen van een actie, bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het vragen om informatie.

We besteden aandacht aan het maken van optimale mailings. Je leert hoe je e-mails zodanig schrijft en opmaakt, dat je klanten ze openen, lezen én tot actie overgaan. Je maakt kennis met de meest effectieve marketingtools, die je kunt inzetten om meer conversies te laten plaatsvinden. Na de cursus kun je e-mail campagnes vormgeven, testen (A/B), analyseren en optimaliseren.

Je maakt uitgebreid kennis met de do’s en dont’s van landing pages en je leert voor welke marketingdoeleinden je landing pages inzet. We kijken naar effectieve ontwerpen en je leert welke elementen aanwezig moeten zijn om bezoekers te verleiden tot interessante acties. Ook leert u hoe u software zoals Google Analytics en Google Website Optimizer en webstatistieken gebruikt om landing pages te testen, te analyseren en te verbeteren.

Welke voorkennis heb je nodig?

Er is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en affiniteit met taal en schrijven is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is voor webredacteuren en verder voor iedereen die zich realiseert dat tekst op het web iets anders is dan tekst in drukwerk. Iedereen die wil leren hoe je op het internet je boodschap beter communiceert, zal zich in deze cursus prima thuisvoelen.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Wil je je na deze cursus nog verder ontwikkelen? Bekijk dan de cursus SEO. Ook de cursus Google Analytics en Google AdWords zijn een goede aanvulling.

Onderwerpen
    • Specifieke kenmerken Internet/papier
    • Webpagina
    • Hoe leest een webbezoeker?
    • Structuur op paginaniveau
    • Onderdelen pagina
    • Informatieblokken
    • Schrijfstijl: actief, bondig en duidelijk
    • Praktijkvoorbeelden
    • Lange documenten
    • Routebeschrijvingen
    • Nieuws/archief
    • Formulieren
    • Knoppen en hyperlinks
    • Effectieve verwijzingen
    • Verzenden, aanmelden en inschrijven
    • Conversiegerichte teksten
    • Hoe lezen schermlezers commerciële teksten?
    • Wie is je lezer en wat betekent dit voor je teksten?
    • Wat is een goede schermindeling voor conversiegerichte teksten?
    • Marketing
    • De 6 principes van Cialdini
    • Carewords van Geryy McGovern
    • De AIDA-formule toegepast
    • Creatieve intro’s
    • Pakkende koppen
    • Zinsbouw en woordkeus
    • Zoekmachineoptimalisatie of SEO
    • Hoe kijkt Google naar je pagina?
    • Starten met e-mail marketing
    • Wat is je doelstelling?
    • Wat is je boodschap?
    • Wat is de huidige situatie?
    • Wat is de gewenste situatie?
    • Handige tools
    • E-mailmarketing software
    • Privacy en anti-spam
    • Doelgroepen
    • White list en Black list
    • E-mail marketing plannen
    • Campagnes opzetten
    • Gebruik van tekst
    • Gebruik van beeld
    • Gebruik van buttons
    • A/B Testen en verbeteren
    • Verzenden en afhandelen
    • Landingspagina’s maken
    • Opt-in en Opt-out pagina’s
    • Bezoekers sturen
    • Aanmeldingen genereren
Vraag maatwerkinformatie

Maatwerk en incompany

Geïnteresseerd in een cursus op maat of in een cursus incompany? Verzend onderstaand formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ervaringen van cursisten