Inhoud van de cursus

Cursus Social Media

Cursus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenJe leert welke Social Media het best bij je doel passen en hoe je ze resultaatgericht en meetbaar inzet, gebruik makend van KPI’s en targets. Je leert meten, testen, analyseren en verbeteren. Tijdens deze cursus Social Media kijken we naar de verschillende manieren van benadering van je doelgroep, via Facebook, LinkedIn en Twitter. Je gaat ook zelf actief aan de slag met je eigen Social Media strategie.

In deze cursus ga je ook je eigen Social Media plan opstellen. Bekijk de video.

Wat leer je in deze cursus?

We bespreken van welke Social Media kanalen je zoal gebruik kunt maken en wie je daarmee bereikt. Behalve oude bekenden als Facebook, LinkedIn en Twitter zijn er ook minder bekende kanalen, die voor jou misschien belangrijk kunnen zijn.

Al snel ga je actief aan de slag met je eigen Social Media strategie. Je bepaalt welke middelen je gaat inzetten en hoe je dit gaat aanpakken. Hoe communiceer je met je doelgroep op de verschillende media? Elk medium heeft zo zijn eigen karakter. Wanneer je iemand op LinkedIn benadert, zal dit formeler zijn dan wanneer je diezelfde persoon op Twitter benadert. Hoe ga je hiermee om? Is het zinvol om je doelgroep via Facebook te benaderen of juist niet? Je leert om, rekening houdend met dergelijke factoren, een Social Media plan op te zetten voor je eigen bedrijf.

Do’s en Dont’s komen ook aan bod, maar uiteindelijk gaat het erom dat je elke keer weer kijkt of een bepaald medium past bij je bedrijf en bij je doelgroep. Waar bevindt je doelgroep zich en op welke manier ga je met hen communiceren om een langdurige relatie op te bouwen? Deze en nog veel meer vragen ga je zelf, met behulp van verschillende tools, tijdens de cursus Social Media beantwoorden.

Na de cursus Social Media beschik je over de kennis om belangrijke doelen te realiseren en ben je een prima sparringpartner voor marketingspecialisten en internetbureaus. Je weet hoe je je organisatie via de Sociale Media profileert en hoe je bezoekers verleidt tot acties als aankopen, aanvragen en inschrijvingen.

Welke voorkennis heb je nodig?

Om succesvol aan de cursus Social Media deel te nemen heb je geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is voor iedereen die wil leren hoe je verschillendeSocial Media benut om online in contact te komen met klanten. Ook wie door alle “Social Media bomen” het bos niet meer ziet zal zich in de cursus thuisvoelen. Ben je marketing- of communicatiemedewerker of moet je communiceren met internetbureaus en marketingspecialisten? Dit is voor jou de juiste cursus.

 

 

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Wanneer je eenmaal een Social Media strategie hebt opgezet ga je verder werken aan een goede zoekmachine optimalisatie (SEO). Bekijk ons gehele aanbod op het gebied van Online Marketing.

Onderwerpen
    • Introductie
    • Wat zijn Social Media?
    • Facebook, Twitter, LinkeIn en Instagram
    • Minder bekende Social Media kanalen
    • Social Media gebruiken
    • Waarom zou je Social Media gebruiken?
    • Waarom zijn Social Media belangrijk voor bedrijven?
    • Hoe Social Media te benutten?
    • Do’s en dont’s
    • Hoe betrek je jouw doelgroep bij je Social Media kanalen?
    • Met welke frequentie ga je publiceren?
    • Hoe bepaal je jouw Social Media strategie?
    • Welke Social Media werken wel en welke werken niet voor jouw bedrijf?
    • Waarom werken sommigen wel en sommigen niet?
    • Via welke Social Media bereik je jouw doelgroep?
    • Hoe communiceer je met jouw doelgroep, verschillend per medium?
    • NetPromotorScore
    • Innovatietheorieën op Social Media
    • Wat maakt een goede strategie tot een succes?
    • Starten en inrichten van een Social Media campagne
    • Inzicht krijgen in het gedrag en de behoeften van jouw doelgroep
    • Wat zijn voor jou de meest waardevolle social media
    • Welke communicatie past bij welk medium?
    • Social Media strategie ontwikkelen
    • Persona’s maken van je doelgroep(en)
    • Kritieke Prestatie Indicatoren of Key Performance Indicators (KPI’s)
    • Meten, testen, analyseren en verbeteren
    • Facebook Edgerank
    • Wat is Edgerank?
    • Affiniteit, gewicht en verval
    • Facebook Edgerank optimaliseren
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Start:Locatie:Alle lesdagen:
ma 03 decUtrecht,
do 06 decRotterdam,
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten