Inhoud van de cursus

Cursus Social Media strategie

Cursus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen Social media zijn nog nooit zo relevant geweest als in deze tijd. Mensen maken er meer gebruik van dan ooit. Voor veel bedrijven, organisaties en zelfstandige professionals zijn social media inmiddels de beste (vaak zelfs de enige) manier om in beeld te komen en te blijven bij klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wil je aan de slag met social media, maar wel met een plan? Wil je zuinig omgaan met je tijd en focussen op platforms die zakelijk echt iets toevoegen? Wil je content creëren die opvalt en mensen in beweging brengt? Deze training helpt je om die doelen dichterbij te brengen.

In deze cursus ga je ook je eigen Social Media plan opstellen. Bekijk de video.

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze training is geen speciale voorbereiding nodig. Je kunt je laptop, tablet of smartphone tijdens de les gebruiken, maar ook zonder apparatuur ben je van harte welkom.

Wat leer je in deze cursus?

De training biedt een afwisselende mix van theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Reken op twee levendige en interactieve dagen, waarin ook je praktijkvragen aan de orde kunnen komen. Tussen de sessies door kun je desgewenst aan een eigen socialmediaplan werken. Dit is niet voor alle cursisten relevant, en daarom optioneel. De trainer geeft met plezier individuele feedback op je concept-strategie.

Je leert:
● De belangrijkste trends in social media benoemen en de zakelijke mogelijkheden daarvan inschatten; denk aan purposemarketing en live video
● Een socialmediastrategie opstellen aan de hand van zeven overzichtelijke stappen, waaronder doelstellingen formuleren en meten, een concurrentie-analyse uitvoeren en een zakelijk zinvolle combinatie tussen platforms en doelgroepen maken
● Effectieve content maken voor LinkedIn, Facebook en Instagram; ook Twitter en TikTok worden behandeld, maar minder uitgebreid
● Content creëren die aanspreekt en interactie uitlokt
● Een contentplanning maken en content inplannen

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Wil je social media planmatig en op een meer professionele manier leren inzetten, en weet je al hoe veelgebruikte socialmediaplatforms als LinkedIn, Facebook en Instagram ongeveer werken? Dan is deze training geknipt voor jou. Hij is ook zeer geschikt voor zelfstandige professionals en voor mensen die hun CV willen aanvullen en daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt willen vergroten.

Typische functies behorend bij deze cursus:

Social Media Specialist, Recruitment Advisor, Influencer marketing, Community Manager, Media Vormgever, E-mail Marketeer, Marketing Professional, Content Manager, Communicatiemedewerker, Digital Projectmarketeer, Marketing assistant, Marketing- & Communicatiemedewerker, Online campaigner, Online Content Specialist, Digital Marketing Specialist, Online marketeer, Social media marketeer, webshopbeheerder, Social Media Marketing Specialist

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Wanneer je eenmaal een Social Media strategie hebt opgezet ga je verder werken aan een goede zoekmachine optimalisatie (SEO). Bekijk ons gehele aanbod op het gebied van Online Marketing.

Onderwerpen
    • Introductie
    • Plaats en relevantie van social media binnen het werkterrein online marketing
    • Een socialmediastrategie in zeven stappen
    • Vind je WHY (merklading, corporate story)
    • Stel je doelen
    • Kijk wat anderen doen (concurrentie-analyse)
    • Onderzoek je doelgroep (persona)
    • Kies je platforms (EXTRA: TikTok)
    • Regel de uitvoering
    • Meet de resultaten (kort: Google Analytics, Google Trends, adverteren, conversietracking)
    • Tips voor het schrijven van een socialmediaplan
    • Contentcreatie voor:
    • LinkedIn
    • Facebook
    • Instagram
    • Speciale aandacht voor: engagement (interactie) krijgen, hashtaggebruik
    • Contentstrategie
    • Contentmix
    • Customer journey, 3H-model van Google
    • Contentplanning
    • Frequentie
    • Dag en tijdstip
    • Een contentkalender maken
    • Tools voor het inplannen van content op verschillende platforms
    • Trends op socialmediagebied
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Mocht er geen geschikte datum tussen zitten, neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Start:Locatie:Alle lesdagen:
di 16 novUtrecht,
do 30 decUtrecht,
do 30 decRotterdam,
do 30 decAmsterdam,
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Probleem. Plaats uw telnr svp even in het veld Opmerkingen

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Probleem. Plaats uw telnr svp even in het veld Opmerkingen

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten