Inhoud van de cursus

In deze cursus leer je de nieuwste mogelijkheden van HTML5 en CSS3 gebruiken voor moderne browsers. Na de cursus kun je makkelijker aanpassingen maken aan webpagina’s en aan een CMS. Je leert een degelijke opzet maken van een HTML-structuur en semantische elementen gebruiken voor een betere leesbaarheid (en vindbaarheid in Google!) van webpagina’s.

Cursus HTML5 & CSS3 – Introductiefilmpje

Wat leer je in deze cursus?

Je leert een degelijke webpagina op te zetten en deze te voorzien van CSS. We werken met Brackets, een gratis code editor die zowel op Windows als OS X beschikbaar is. Wanneer je dat wilt, kun je ook met andere software werken zoals Dreamweaver, Sublimetext of Notepad++. De focus ligt geheel op de code.

We besteden veel aandacht aan het opmaken (layout, kleur, typografie) van de webpagina met modern CSS. Hierbij houden we rekening met de manier waarop de CSS en HTML in de verschillende browsers en versies wordt getoond. We gaan de webpagina’s testen in deze browsers en voor niet werkende CSS wordt alternatieve code toegepast. Hiervoor gebruiken we Javascript bibliotheken zoals jQuery. Het werken met jQuery behoort uitdrukkelijk NIET tot deze cursus.

Tijdens de cursus oefenen we met opdrachten om te testen of je de stof daadwerkelijk onder de knie hebt. Na afloop ben je in staat om zelfstandig webpagina’s met HTML en CSS samen te stellen en je kennis uit te breiden met verschillende online referentiewebsites.

Welke voorkennis heb je nodig?

Om aan deze cursus deel te nemen heb je enige affiniteit nodig voor het werken met code. Verder heb je geen voorkennis nodig. We beginnen vanaf het begin.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is voor iedereen die soms met HTML en CSS code in aanraking komt en hierin met vertrouwen wil werken. Het kan zijn omdat er wat in een Content Management Systeem moet worden aangepast of omdat er meer inzicht gewenst is in het werken aan websites. Het is een prima startpunt voor iedereen die wil leren programmeren in PHP of zelf sjablonen voor WordPress wil aanpassen.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Een logisch vervolg is de cursus PHP en MySQL. Je kunt ook denken aan de cursus Animate CC, waarin le leert animaties en banners te maken.

Onderwerpen
    • HTML5
    • Gebruik van elementen met semantische betekenis
    • SEO en optimaal element gebruiken zoals lijsten, volgorde en nesten
    • Bijzondere eigenschappen van elementen voor taal, interactie en gegevens
    • Meta data en micro data elementen en structuren
    • Afbeeldingen en achtergronden
    • HTML grid systemen
    • CSS3
    • Mediaqueries voor responsive ontwerp
    • Hoge resolutie-instellingen
    • CSS voor SVG-afbeeldingen
    • Animaties en transities
    • Webfonts en symboolfonts
    • Selectoren en logica
    • Browsers en (responsive) debuggen
    • Frameworks zoals Bootstrap en Foundation bekijken
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Start:Locatie:Alle lesdagen:
do 28 decRotterdam,
di 09 janUtrecht,
wo 17 janAmsterdam,
vr 09 febRotterdam,
ma 12 febAmsterdam,
vr 16 mrtUtrecht,
do 12 aprRotterdam,
wo 02 meiAmsterdam,
vr 15 junUtrecht,
di 10 julRotterdam,
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten

Deze cursus werd onder andere gevolgd door:

Ook deze organisaties volgden een cursus HTML5 en CSS3 bij Opatel
20-01-2017
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 8,0
  • Vragen stellen: 9,0
  • Cursusmateriaal: 7,0
  • Gemiddelde: 8,0
8,0
25-07-2016
  • Oordeel cursus: 10,0
  • Oordeel docent: 7,0
  • Vragen stellen: 8,0
  • Cursusmateriaal: 10,0
  • Gemiddelde: 8,8
8,8
05-02-2016
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 8,0
  • Vragen stellen: 8,0
  • Cursusmateriaal: 8,0
  • Gemiddelde: 8,0
8,0
05-02-2016
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 9,0
  • Gemiddelde: 9,0
9,0
25-11-2015
  • Oordeel cursus: 9,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 9,0
  • Cursusmateriaal: 9,0
  • Gemiddelde: 9,3
9,3
19-11-2015
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: n.v.t.
  • Gemiddelde: 9,5
9,5
12-11-2015
  • Oordeel cursus: 9,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 9,0
  • Cursusmateriaal: 9,0
  • Gemiddelde: 9,0
9,0
10-11-2015
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 9,0
  • Cursusmateriaal: 9,0
  • Gemiddelde: 8,8
8,8
27-10-2015
  • Oordeel cursus: 6,0
  • Oordeel docent: 8,0
  • Vragen stellen: 8,0
  • Cursusmateriaal: 7,0
  • Gemiddelde: 7,3
7,3
19-06-2015
  • Oordeel cursus: 10,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 10,0
  • Gemiddelde: 10,0
10,0
10-12-2013
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 8,0
  • Gemiddelde: 8,8
8,8
10-12-2013
  • Oordeel cursus: 9,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 8,0
  • Gemiddelde: 9,0
9,0
13-11-2013
  • Oordeel cursus: 10,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 10,0
  • Gemiddelde: 10,0
10,0
16-04-2013
  • Oordeel cursus: 8,0
  • Oordeel docent: 9,0
  • Vragen stellen: 9,0
  • Cursusmateriaal: 8,0
  • Gemiddelde: 8,4
8,4
16-04-2013
  • Oordeel cursus: 10,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 10,0
  • Gemiddelde: 10,0
10,0
25-01-2013
  • Oordeel cursus: 10,0
  • Oordeel docent: 10,0
  • Vragen stellen: 10,0
  • Cursusmateriaal: 10,0
  • Gemiddelde: 10,0
10,0