Inhoud van de cursus

Cursus Google Analytics

Cursus Google Analytics Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenLeer in deze cursus Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina’s het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Adwords, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.

Wat leer je in deze cursus?

Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. Je leert rapportages hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketingcampagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren.

Verder bespreken we de meest recente features van Analytics, zoals mobiele rapportages, multichannel tracking en Webmaster Tools. Ook de combinatie van Google Analytics en e-Commerce komt aan bod. Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt.

Welke voorkennis heb je nodig?

Om succesvol aan de cursus Google Analytics deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus Google Analytics is bedoeld voor wie een helder beeld wil krijgen van het gedrag van bezoekers op een website, om die te optimaliseren, te analyseren en verbeteren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Na deze cursus kun je je kennis uitbreiden met de cursus E-commerce en Online Marketing. In het verlengde van de cursus Google Analytics ligt de cursus Google AdWords. Conversiegericht schrijven leer je in de cursus Webredactie.

Onderwerpen
    • Google Analytics functionaliteiten
    • Do’s & dont’s van Google Analytics
    • Google Analytics installeren
    • Rapportages
    • Inrichten en toepassen van Analytics dashboard
    • Webmaster Tools voor SEO-reportages
    • Aangepaste rapportages maken
    • Segmenten maken
    • Mobiele rapportages maken
    • Interpreteren van Google Analytics rapportages
    • Analyseren van online- en offlinecampagnes
    • Analyseren van bezoekersgedrag
    • Key Performance Indicatoren (KPI’s)
    • Online doelstellingen bepalen voor effectief meten
    • Doelen bepalen en instellen voor website functionaliteiten.
    • Koppeling tussen Google Adwords en Google Analytics
    • Online onderzoeksmethoden
    • De valkuilen van webanalyse
    • Adwords, bannering, dagblad advertenties
    • Multichannel tracking
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Start:Locatie:Alle lesdagen:
ma 26 novRotterdam,
ma 10 decAmsterdam,
do 10 janRotterdam,
vr 22 febUtrecht,
ma 25 mrtAmsterdam,
wo 17 aprRotterdam,
di 07 meiRotterdam,
vr 07 junAmsterdam,
do 04 julUtrecht,
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten