Inhoud van de cursus

Cursus Google Adwords

Cursus Google AdWords Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenLeer hoe je optimaal zichtbaar bent en Google gebruikers verleidt tot klikken. Na afloop van de cursus AdWords heb je in ieder geval één campagne in het zoeknetwerk van Google Adwords gemaakt die aan alle eisen voldoet, inclusief bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden, uitsluitingswoorden, advertenties en extensies.

Cursus Google AdWords Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen

Google Adwords is een prima manier om gecontroleerd online te adverteren.

Wat leer je in deze cursus?

Je leert eerst de werking van Google AdWords kennen. De campagnes van het Zoeknetwerk worden over het algemeen het meest ingezet, vandaar dat deze uitgebreid aan bod komen. Veel functionaliteiten van het Zoeknetwerk komen ook terug tijdens het opzetten van andere Adwords campagnes (Display Netwerk, Shopping, Video, App Campagnes).

Daarnaast  wordt de werking van het AIDA model uitgelegd en maak je kennis met diverse Zoekwoord-tools die je kunt gebruiken voor je Adwords campagnes. Vervolgens leer je een campagne efficiënt opzetten, beheren en analyseren.

Je leert hoe je alle instellingen van de campagnes van het Zoeknetwerk kunt instellen en hoe je een logische indeling voor je campagnes maakt. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij het maken van de verschillende advertentiegroepen. Je leert hoe je een goede zoekwoordenlijst met effectieve zoektermen opstelt en hoe je bezoekers verleidt met pakkende advertentieteksten en bijbehorende extensies.

Verder leer je om via de AdWords kwalitatieve clicks te genereren tegen lagere kosten en hoe je de juiste dag- en maandbudgetten bepaalt. Ook leer je hoe je je Conversies inricht voor Google Adwords, de koppeling met Google Analytics. Je leert de verschillen kennen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk.

Na deze cursus ben je ook prima geïnformeerd welke nieuwe tools je kunt inzetten om je Adwords campagnes tot een succes te maken en op welke wijze jouw kennis van Google AdWords up-to-date blijft.

Het is een praktische training, waar je op de dag zelf voor jouw bedrijf een campagne maakt, met bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden.  Na afloop van deze training heb je in ieder geval één campagne in het Zoeknetwerk gemaakt die aan alle eisen voldoet. Op deze basis kun je zelf je overige campagnes inrichten.

De cursus wordt gegeven door een Google Adwords gecertificeerde trainer, die dagelijks voor klanten Adwords campagnes opzet en optimaliseert.

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden om van tevoren wel alvast een Adwords account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van campagnes.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

De cursus Google AdWords is voor iedereen die diensten of producten wil aanbieden via Google AdWords en wil leren om AdWords advertentiecampagnes op te zetten, te analyseren en te beheren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

In het verlengde van deze cursus ligt natuurlijk de cursus Google Analytics. Voor veel mensen is de 1-daagse cursus Webredactie een ware eye-opener. Wil je een stapje hoger, dan is de 3-daagse cursus E-commerce en Online Marketing zeker wat voor jou.

Onderwerpen
    • Adwords Zoeknetwerk campagne
    • Hoe werkt Adwords, verschil Zoeknetwerk en Display netwerk
    • Adwords Campagnes structuur bepalen
    • Hoe werkt de Adwords ZoekwoordPlanner
    • Adwords campagnes opzetten
    • Advertentiegroepen opzetten
    • Alle beschikbare Advertentie-extensies invullen
    • Campagnes en advertentiegroepen beheren
    • Attractieve AdWords advertenties schrijven
    • Biedingsstrategie kiezen
    • Conversies benoemen en inrichten
    • Kwalitatieve clicks realiseren door goede advertentieteksten
    • Koppeling tussen Google AdWords en Google Analytics
    • Optimalisatie
    • Effectieve zoekwoorden selectie mbv zoekwoordplanner
    • Uitsluitingszoekwoorden bepalen in toevoegen
    • Zoekwoord opties bepalen en instellen (breed, modifier breed, exact, zinsdeel)
    • Tekst advertenties en advertenties met keyword insertion maken
    • Tools voor selectie van zoekwoorden
    • Doormeten van AdWords campagnes in Google Analytics
    • Campagnes analyseren aan de hand van statistieken en rapportages
    • Verbeteren van AdWords campagnes
    • Sturen op conversie door middel van AdWords en landingspagina’s
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Start:Locatie:Alle lesdagen:
di 10 julAmsterdam
wo 22 augUtrecht
do 06 sepUtrecht
di 18 sepRotterdam
ma 08 oktAmsterdam
za 17 novRotterdam
wo 12 decUtrecht
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten