Inhoud van de cursus

Cursus Google Ads Gevorderd

"CursusLeer verbeteringen en optimalisaties te maken in je Google Ads campagnes, om zo je Return on Investment (ROI) te verhogen. Ook leer je werken met het Display Netwerk en Google Shopping, bij uitstek geschikt voor webshops.

Cursus Google Ads Gevorderd Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen

Google Ads is stelt in je staat gecontroleerd online te adverteren.

Wat leer je in deze cursus?

Deze Google Ads Gevorderde cursus is een prima verdieping van de Google Ads Basiscursus. In deze cursus gaan we je huidige Google ads campagnes in het zoeknetwerk grondig analyseren – welke verbeteringen en optimalisaties zijn er te maken? Je gaat in deze training ook een andere campagne vorm van Google Ads opzetten: het Display Netwerk. Tevens krijg je een uitgebreide uitleg van het Campagnetype ‘Google Shopping’ – bij uitstek geschikt voor Webshops. Je leert dus om een volledig ingerichte campagne op te zetten in het Display Netwerk, waarbij we tevens het onderwerp Remarketing gaan implementeren. Waar het bij de Google Ads Basis training heel erg gaat om het opzetten van een Zoeknetwerk Campagne, gaan we in de Gevorderde training de resultaten van de huidige Zoeknetwerk campagnes analyseren en optimaliseren. We gaan kijken welke elementen er geoptimaliseerd kunnen worden om een hogere ROI te behalen uit je huidige Google Ads Zoeknetwerk campagnes.

Ook het meten en het inrichten van Google Analytics komt bij de Gevorderde training uitgebreid aan de orde. We richten ter plekke de conversies cq. doelen in in Google Analytics en importeren deze in Google Ads (voor zover mogelijk). We kijken naar een paar tools die gebruikt kunnen worden om mooie rapportages en dashboards te kunnen maken van de huidige Google Ads Campagnes.

Minstens zo belangrijk als de Google Ads campagnes zijn de landingspagina’s. We laten een aantal best-practices zien en hanteren een checklist van elementen waaraan een optimale landingspagina kan voldoen. Tevens zetten we op die dag een Dynamische Zoeknetwerk Campagne op, en kijken welke resultaten hiermee behaald kunnen worden. Tot slot worden een aantal handige geautomatiseerde regels getoond, die het werk van dagelijkse optimalisatie kunnen beperken, dat scheelt tijd.

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze cursus gaan we er vanuit dat je al een Google ads account hebt met een lopende zoeknetwerk campagne.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

De cursus Google Ads Gevorderd is voor iedereen die een volgende stap wil maken in Google Ads: het verbeteren en optimaliseren van een huidige google ads account. Zodat hieruit een hoger rendement of ROI kan worden behaald. Heb je nog niet eerder met Google Ads gewerkt, dan raden we je aan te kiezen voor de cursus Google Ads Basis.

Onderwerpen
    • Meten en Optimalisatie huidige Zoeknetwerk campagnes
    • Welke items analyseer je in Google Ads en hoe optimaliseer je deze
    • Op maat rapporten maken en analyseren
    • Segmentaties maken ter optimalisatie
    • Vertoningsaandeel
    • Kwaliteitsscore
    • Biedingen verhogen/verlagen
    • Uitsluitingswoorden
    • CTR
    • Elementen van SEA Beleid (ROI)
    • Welke elementen bepalen je ROI en hoe pas je die aan?
    • Geassisteerde conversies
    • Attributiemodel
    • Branding
    • Landingspagina’s
    • Do’s en dont’s voor landingspagina’s
    • Een aantal goede en minder goede voorbeelden
    • Richtlijnen/checklist voor landingspagina’s
    • Landingspagina’s en AIDA (REAN) model
    • Zoeknetwerk Dynamische campagne opzetten
    • Hoe werkt dit en hoe zet je deze campagne op
    • Wanneer gebruik je dit soort campagnes
    • Display Netwerk Campagne opzetten inclusief Remarketing
    • Doelstellingen Display Netwerk
    • Hoe zet je deze campagnes op
    • Hoe kun je deze optimaliseren
    • Wat is remarketing
    • Welke vormen van remarketing kun je inzetten voor jouw bedrijf
    • Shopping Campagnes
    • Hoe werkt Google Shopping
    • Wat is het Google Merchant Center
    • Wat is een productfeed
    • Koppeling tussen Merchant Center, Google Ads en Product Feed
    • Geautomatiseerde regels maken in Google Ads
    • Hoe zet je een geautomatiseerde regel op
    • Wat heb je er aan (voor- en nadelen)
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Mocht er geen geschikte datum tussen zitten, neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Start:Locatie:Alle lesdagen:
wo 23 junRotterdam
Toon meer data

2Gegevens van de cursist(en)

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten