Inhoud van de cursus

Cursus Google Ads Basis

Cursus Google Ads Basis Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenLeer hoe je optimaal zichtbaar bent en Google gebruikers verleidt tot klikken. Na afloop van de cursus Ads Basis heb je in ieder geval één campagne in het zoeknetwerk van Google Ads gemaakt die aan alle eisen voldoet, inclusief bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden, uitsluitingswoorden, advertenties en extensies.

Cursus Google Ads Basis Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen

Google Ads is een prima manier om gecontroleerd online te adverteren.

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden van tevoren wel alvast een Google Ads account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van Campagnes. De instructies voor het aanmaken van dit Google Ads account ontvang je van ons, ruim voorafgaand aan de training.

Wat leer je in deze cursus?

Je leert eerst de werking van Google Ads kennen. De Campagnes van het Zoeknetwerk worden over het algemeen het meest ingezet, vandaar dat deze uitgebreid aan bod komen in deze Google Ads Basis cursus. Veel functionaliteiten van het Zoeknetwerk komen ook terug tijdens het opzetten van andere Google Ads Campagnes (Display Netwerk, Shopping, Video, App Campagnes). Tevens wordt de werking van het AIDA (REAN) model uitgelegd en maak je kennis met diverse Zoekwoord-tools die je kunt gaan gebruiken voor je Google Ads Campagnes. Vervolgens maak je uitgebreid kennis met het efficiënt opzetten, beheren, analyseren van je Google Ads Zoeknetwerk campagnes.
Je leert hoe je alle instellingen van de Campagnes van het Zoeknetwerk kunt instellen en hoe je een logische indeling maakt voor je campagnes. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij het maken van de verschillende advertentiegroepen binnen de diverse Campagnes. Je leert hoe je een goede zoekwoordenlijst met effectieve zoektermen opstelt en hoe je bezoekers verleidt met pakkende advertentieteksten en bijbehorende extensies.

Verder leer je om via Google Ads kwalitatieve clicks te genereren tegen lagere kosten en hoe je de juiste dag- en maandbudgetten bepaalt. Ook leer je hoe je je Conversies inricht voor Google Ads, de koppeling met Google Analytics. Je leert de verschillen kennen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk.

Na deze cursus ben je ook prima geïnformeerd welke nieuwe tools je kunt inzetten om je Google Ads campagnes tot een succes te maken en op welke wijze jouw kennis van Google Ads up-to-date blijft.

Het is een praktische training, waar je op de dag zelf voor jouw bedrijf een campagne maakt, met bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden. In het eerste dagdeel van deze training worden alle ins- en outs van Google ads uitgelegd, zodat geen enkele term meer onbekend voor jou is. In het tweede dagdeel van deze training gaan we gezamenlijk heel praktisch te werk: zelf 1 volledige campagne inrichten met alle items die daarvoor van belang zijn. Na afloop van deze dag heb je in ieder geval 1 Campagne in het Zoeknetwerk gemaakt met bijbehorende advertentiegroepen en zoekwoorden en uitsluitingswoorden en advertenties en extensies. Op deze zelfde basis kun je zelf je overige campagnes inrichten.

De training wordt gegeven door een Google Ads gecertificeerde trainer, die al meerdere jaren dagelijks voor klanten (B2B en B2C) Google Ads campagnes opzet en optimaliseert.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

De cursus Google Ads Basis is voor iedereen die diensten of producten wil aanbieden via Google Ads en wil leren om Google Ads advertentiecampagnes op te zetten, te analyseren en te beheren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

In het verlengde van deze cursus ligt natuurlijk de cursus Google Ads Gevorderd en de cursus Google Analytics. De cursus SEO basis is ook een goede aanvulling, zodat je met jouw bedrijf volledig aanwezig bent in het Google kanaal. Voor veel mensen is de tweedaagse cursus Webredactie een ware eye-opener.

Onderwerpen
    • Google Ads Zoeknetwerk campagne
    • Hoe werkt Google Ads, verschil Zoeknetwerk en Display netwerk
    • Google Ads Campagne structuur bepalen
    • Hoe werkt de Google Ads Zoekwoord Planner
    • Google Ads campagnes opzetten
    • Advertentiegroepen opzetten
    • Alle beschikbare Advertentie-extensies invullen
    • Campagnes en advertentiegroepen beheren
    • Attractieve Google Ads advertenties schrijven
    • Biedingsstrategie kiezen
    • Conversies benoemen en inrichten
    • Kwalitatieve clicks realiseren door goede advertentieteksten
    • Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics
    • Optimalisatie
    • Effectieve zoekwoorden selectie mbv zoekwoordplanner
    • Uitsluitingszoekwoorden bepalen in toevoegen
    • Zoekwoord opties bepalen en instellen (breed, exact, zinsdeel)
    • Tekst advertenties en advertenties met keyword insertion maken
    • Tools voor selectie van zoekwoorden
    • Doormeten van Google Ads campagnes in Google Analytics
    • Campagnes analyseren aan de hand van statistieken en rapportages
    • Verbeteren van Google Ads campagnes
    • Sturen op conversie door middel van Google Ads en landingspagina’s
Datums en locaties

1 Startdatum en locatie

Cursusdata & startgarantie
Wij streven ernaar om de cursus te laten plaatsvinden op de door jou gekozen cursusdatum en locatie. Om de planning rond te krijgen kan het echter gebeuren dat de cursus op de genoemde datum of locatie verplaatst moet worden om doorgang te kunnen garanderen. Dit zal altijd in overleg gebeuren. Cursusdata met het label Startgarantie zullen gegarandeerd op die locatie en datum plaatsvinden.
Mocht er geen geschikte datum tussen zitten, neem dan contact op voor de mogelijkheden.
Hybride cursus
Wanneer je door omstandigheden niet in staat bent om de cursus op locatie bij te wonen, is het mogelijk om de cursus vanuit huis te volgen. Wanneer je de cursus vanuit huis wilt volgen dien je dit minimaal een week vóór aanvang van de eerste cursusdag bij ons kenbaar te maken. Voor de beste leerervaring adviseren wij om de cursus (indien mogelijk) op locatie te volgen.
Start:Locatie:Alle lesdagen:
vr 15 nov Utrecht (Bunnik)
vr 15 nov Rotterdam
vr 15 nov Amsterdam
di 03 dec Utrecht (Bunnik)
di 03 dec Rotterdam
di 03 dec Amsterdam
Toon meer data

2Uw Gegevens

Stap Cursist

Let op:

  • Kies een startdatum vanaf 1 augustus!
  • De gegevens in het volgende formulier dienen overeen te komen met uw gegevens bij het bevolkingsregister: u dient uw voornaam, voornamen of voorletters op te geven, etc.
Aanhef

Cursist

Kopie ID Bewijs
Voor inschrijving via de regeling "NL Leert Door" dient u ook een kopie ID te overhandigen. We zullen u daarvoor benaderen.

Deelnemer 2

Deelnemer 3

Deelnemer 4

Deelnemer 5

Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

Factuurgegevens


3Factuurgegevens

Probleem. Plaats uw telnr svp even in het veld Opmerkingen

Uw inschrijving afronden

4Rond uw inschrijving af

Belangrijk! Cursusdata met het label Startgarantie gaan door op die locatie en datum. Deelnemen kan totdat het maximum aantal deelnemers is bereikt. Zonder Startgarantie kan het gebeuren dat een cursus verplaatst moet worden om doorgang te kunnen garanderen. We nemen dan contact met je op voor alternatieve mogelijkheden (annuleren is dan kosteloos). Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Uw inschrijving afronden

3Bedankt voor uw inschrijving met STAP

Cursusdata met het label Startgarantie gaan door op die locatie en datum. Deelnemen kan totdat het maximum aantal deelnemers is bereikt. Zonder Startgarantie kan het gebeuren dat een cursus verplaatst moet worden om doorgang te kunnen garanderen. We nemen dan contact met je op voor alternatieve mogelijkheden (annuleren is dan kosteloos). U kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

Bezig met versturen
Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
Ervaringen van cursisten