Inhoud van de cursus

Cursus Google Ads

Cursus Google AdWords Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel OpleidingenLeer hoe je optimaal zichtbaar bent en Google gebruikers verleidt tot klikken. Na afloop van de cursus Ads heb je in ieder geval één campagne in het zoeknetwerk van Google Ads gemaakt die aan alle eisen voldoet, inclusief bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden, uitsluitingswoorden, advertenties en extensies.

Cursus Google Ads Rotterdam, Amsterdam, Utrecht - Opatel Opleidingen

Google Ads is een prima manier om gecontroleerd online te adverteren.

Wat leer je in deze cursus?

Je leert eerst de werking van Google Ads kennen. De campagnes van het Zoeknetwerk worden over het algemeen het meest ingezet, vandaar dat deze uitgebreid aan bod komen. Veel functionaliteiten van het Zoeknetwerk komen ook terug tijdens het opzetten van andere Ads campagnes (Display Netwerk, Shopping, Video, App Campagnes).

Daarnaast  wordt de werking van het AIDA model uitgelegd en maak je kennis met diverse Zoekwoord-tools die je kunt gebruiken voor je Ads campagnes. Vervolgens leer je een campagne efficiënt opzetten, beheren en analyseren.

Je leert hoe je alle instellingen van de campagnes van het Zoeknetwerk kunt instellen en hoe je een logische indeling voor je campagnes maakt. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij het maken van de verschillende advertentiegroepen. Je leert hoe je een goede zoekwoordenlijst met effectieve zoektermen opstelt en hoe je bezoekers verleidt met pakkende advertentieteksten en bijbehorende extensies.

Verder leer je om via de Ads kwalitatieve clicks te genereren tegen lagere kosten en hoe je de juiste dag- en maandbudgetten bepaalt. Ook leer je hoe je je Conversies inricht voor Google Ads en de koppeling met Google Analytics. Je leert de verschillen kennen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk.

Na deze cursus ben je ook prima geïnformeerd welke nieuwe tools je kunt inzetten om je Ads campagnes tot een succes te maken en op welke wijze jouw kennis van Google Ads up-to-date blijft.

Het is een praktische training, waar je op de dag zelf voor jouw bedrijf een campagne maakt, met bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden.  Na afloop van deze training heb je in ieder geval één campagne in het Zoeknetwerk gemaakt die aan alle eisen voldoet. Op deze basis kun je zelf je overige campagnes inrichten.

De cursus wordt gegeven door een Google Ads gecertificeerde trainer, die dagelijks voor klanten campagnes opzet en optimaliseert.

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden om van tevoren wel alvast een Google Ads account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van campagnes.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

De cursus Google Ads is voor iedereen die diensten of producten wil aanbieden via Google Ads en wil leren om advertentiecampagnes op te zetten, te analyseren en te beheren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

In het verlengde van deze cursus ligt natuurlijk de cursus Google Analytics. Voor veel mensen is de 1-daagse cursus Webredactie een ware eye-opener.

Onderwerpen
    • Google Ads Zoeknetwerk campagne
    • Hoe werkt het, verschil Zoeknetwerk en Display netwerk
    • Ads Campagnes structuur bepalen
    • Hoe werkt de ZoekwoordPlanner
    • Ads campagnes opzetten
    • Advertentiegroepen opzetten
    • Alle beschikbare Advertentie-extensies invullen
    • Campagnes en advertentiegroepen beheren
    • Attractieve Ads advertenties schrijven
    • Biedingsstrategie kiezen
    • Conversies benoemen en inrichten
    • Kwalitatieve clicks realiseren door goede advertentieteksten
    • Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics
    • Optimalisatie
    • Effectieve zoekwoorden selectie mbv zoekwoordplanner
    • Uitsluitingszoekwoorden bepalen in toevoegen
    • Zoekwoord opties bepalen en instellen (breed, modifier breed, exact, zinsdeel)
    • Tekst advertenties en advertenties met keyword insertion maken
    • Tools voor selectie van zoekwoorden
    • Doormeten van Ads campagnes in Google Analytics
    • Campagnes analyseren aan de hand van statistieken en rapportages
    • Verbeteren van Ads campagnes
    • Sturen op conversie door middel van Ads en landingspagina’s
Veelgestelde vragen
    Datums en locaties

    1 Startdatum en locatie

    Mocht er geen geschikte datum tussen zitten, neem dan contact op voor de mogelijkheden.

    Start:Locatie:Alle lesdagen:
    vr 22 janOnline klassikaal
    vr 22 janOnline klassikaal
    vr 22 janOnline klassikaal
    do 25 febUtrecht
    do 25 febRotterdam
    do 25 febAmsterdam
    vr 26 mrtUtrecht
    vr 26 mrtRotterdam
    vr 26 mrtAmsterdam
    do 29 aprUtrecht
    do 29 aprRotterdam
    do 29 aprAmsterdam
    vr 28 meiUtrecht
    vr 28 meiRotterdam
    vr 28 meiAmsterdam
    do 01 julUtrecht
    do 01 julRotterdam
    do 01 julAmsterdam
    vr 30 julUtrecht
    vr 30 julRotterdam
    vr 30 julAmsterdam
    do 02 sepUtrecht
    do 02 sepRotterdam
    do 02 sepAmsterdam
    vr 01 oktUtrecht
    vr 01 oktRotterdam
    vr 01 oktAmsterdam
    do 04 novUtrecht
    do 04 novRotterdam
    do 04 novAmsterdam
    vr 03 decUtrecht
    vr 03 decRotterdam
    vr 03 decAmsterdam
    do 06 janUtrecht
    do 06 janRotterdam
    do 06 janAmsterdam
    Toon meer data

    2Gegevens van de cursist(en)

    Deelnemer 2

    Deelnemer 3

    Deelnemer 4

    Deelnemer 5

    Wilt u meer deelnemers inschrijven dan kunt u zometeen nogmaals het formulier invullen.

    Factuurgegevens


    3Factuurgegevens

    Uw inschrijving afronden

    4Rond uw inschrijving af

    Belangrijk! Als je je inschrijft voor een cursus, ontvang je een bevestiging van je aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 1 uur hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bevestigen dan je aanmelding alsnog! Je kunt ons bereiken op 010 297 30 73 of info@opatel.nl

    Bezig met versturen
    Wist je dat 99% van de oud-cursisten Opatel aanbeveelt? (Bron: KlantenVertellen.nl)
    Ervaringen van cursisten